Vitt vinterlandskap.

Godmorgon vilket fint vinterlandskap man vaknar till idag. Helt vitt o orört precis som det ska se ut hihi ja jag vet jag är tokig men det är fint och jag gillar vintern när det ser ut så här. Och jag hoppas det får ligga kvar för barnens skull så de kan få njuta av en riktig fin vinter med snö och allt som hör till, pulkaåkning, skidor, korvgrillning, snöbollskrig och allt annat som hör till. 
Idag ska jag ut o skotta bort snön på parkeringen samt utanför dörren haha så då antar jag att lilla fröken passar på att åka pulka. 
Men ska även hinna med att måla idag har jag tänkt och meditera lite. Meditationen gör så mycket för mig, och ja jag blir alltid trött eftersom jag slappnar av väldigt mycket när jag mediterar hihi men sen finns det vissa meditationer som ger mig ny energi också. Men de längre som verkligen går in på djupet gör mig trött och det är en sån jag har tänkt mig att göra idag. De kortare som ger mig energi gör jag varje morgon och de är enormt sköna och energigivande. Kan tacka min handledare i insiktsmeditation för hennes meditationsskiva, den lyssnar jag på varje morgon och jag vet att min mellantjej älskade sin meditationsskiva med yogaövningar för barn. Ska lägga in den i hennes dator så hon kan lyssna på den när hon vill sen. För kommer hon upp tidigt på morgonen och hör mig lyssna på min skiva så vill hon gärna sitta med och lyssna. Det jag upplevde när hon var med i en yoga grupp var att hon var lugnare då och inte lika rastlös som hon är nu. 
Så ja jag vet vad meditation och yoga kan göra för en människa.
Yoga är något jag alltid velat testa men ansett att det varit för dyrt eller att tiden inte räckt till MEN nu kommer tiden att finnas och ja jag kan nog testa lite hemma först och det ska bli kul att se hur min kropp kommer reagera på det.
Ska bli spännande.
Men nu får det bli en tur ner till pannan o aska ur så jag kan tända o få lite varmt i huset brrr 
Ha en fin dag och gör någon glad, men glöm inte dig själv!
PUSS o KRAM
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0