Trotsåldern.

Tänk om man kunde få hoppa över trotsåldrarna..... Usch de är inga roliga och nu har det slagit till ordentligt på minstingen. Kan själv allt och sen när man låter henne göra de så blir hon galen när det inte funkar. Säger jag något så ska det sätta sig på tvären oavsett vad det gäller haha dags o börja finslipa lite psykologi kanske så jag överlistar henne lite hihi Men allvarligt de här trotsperioderna får en verkligen att fundera på varför man skaffade fler barn haha nej då jag är väldigt glad och tacksam för alla mina barn men de här perioderna hade jag gärna hoppat över. Men det är ju deras sätt att utvecklas och det känns lite lättare när man vet det, men ändå när man är mitt uppe i en sån period så testas tålamodet rejält. 
Idag hade jag matte och hihi det var precis lika lätt och roligt som jag kommer ihåg det. Ska bli så kul att plugga denna termin och jag har bestämt mig för att göra högskoleprovet. Vi prata lite om det på mattelektionen och två av tjejerna har gjort det. Den ena ska göra det nu i vår igen och ja jag ska nog testa i alla fall sen får vi se.
Sen på svenskan så hann jag göra massor o det kändes skönt för då slipper jag göra så mycket hemma. Men ag ska kolla om jag kan få tag i en bok på biblioteket och hinna läsa den också. Men jag gillar det men sen får vi se kan hända jag måste ha en termin till med kärnämnen haha det tar aldrig slut. Jo då men det tar bara lite längre tid än jag tänkt mig. 
Men så länge jag tycker det är roligt och gillar det jag gör så kör jag på det.
Helt sjukt egentligen det är torsdag redan och imorgon är det sista dagen innan helgen, den här veckan försvann ganska fort. Men får lite lugnare morgon än tidigare i veckan, så det ska bli skönt att få mysa lite med skruttan på fm innan vi ska iväg.
Nu ska jag nog mysa ner mig i soffan lite och kika lite på tv.
Ha en fortsatt trevlig kväll, Sov gott o dröm sött sen när det blir!
PUSS o KRAM
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0