Tacksamhet.

Godmorgon fredag och helgen står o väntar på oss, så härligt. Men usch vad man blir dagvill när man är ledig hihi hade ingen aning vad det va för dag förren jag såg någon skrev det på fb hihi 
Den kan va både på gott o ont våran kära FB men ja jag har många vänner och likasinnade där. Ibland hinner man chatta med någon men oftast så läser man sånt de lägger ut och många gånger gillar man för det är kloka saker eller roliga de lägger ut.
Har även några grupper jag är med i som jag lärt mig en del från och en del grupper kanske jag lär ut en del saker i.
Vet ni idag är jag väldigt tacksam för min familj, mina barn som alltid finns där och stöttar mig och hjälper mig på ett eller annat sätt. Jag är tacksam för att vi har ett hem så vi kan få sova tryggt och varmt, även om vi fryser emellanåt och gnäller över att det är kallt. Men vi har tak över huvudet, mat på bordet och rent vatten i kran. Som gör att jag kan få en kopp kaffe eller två till morgonen samt thé när jag vill sen. Många saker man har tar man för givet här i livet, men många saker kanske man skulle uppskatta mer om man insåg att man kunde mista de. Som i dagens samhälle har inte alla ett hem och får ligga ute och frysa. Då är många saker i ett hem som man tar för givet något att vara tacksam för. Som rinnande rent vatten, en toalett, en dusch, kunna laga mat, diska och tvätta är några saker man är så van vid och jag är tacksam för att jag har allt detta och en varm säng att få sova i varje kväll. Det finns så mycket att vara tacksam för och ju mer tacksam du är desto mer kommer till dig att vara tacksam för. Så vad är du tacksam för i ditt liv?
Ha en fin dag o gör något du blir glad av idag!
PUSS o KRAM
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0