Smyckeskrin i sammet.

Godmorgon brrr idag är det kallt ute 15 minus och det va inte särkilt varmt inne haha men det var ändå inte så farligt men var ju bara o kliva ner o börja elda så det blir varmt.
Idag ska vi baka lite har vi tänkt och då behöver vi få upp värmen i köket lite så inte degen fryser hihi
När jag var liten så ville jag ha ett smyckeskrin mest av allt i present och jag kommer ihåg känslan när jag öppnade alla presenter från mina föräldrar och inget skrin fanns, den besvikelsen var enorm. Men sen kom min farfar och farmor med ett paket och det var ett fint smyckeskrin i sammet, den känslan jag hade då var obeskrivlig. Jag var så glad och lycklig. Och ja jag vet ju nu att det var LOA som jag använt mig av men det visste jag inte då. För jag kommer ihåg hur jag berättade för min mamma och syskon vad jag skulle lägga i mitt smyckeskrin och att jag ville den skulle vara mjuk och röd inuti. Och ja den var klädd i rött sammet på insidan med. Jag hade redan föreställt mig att jag hade den och jag pratade om den som om den redan fanns. Det är precis så det är med LOA. När man har den där lyckokänslan och du ser dig själv med det du vill ha då använder du LOA. Nej det är väldigt lätt och ändå så svårt. För många gånger så har man "blockeringar" i form av känslor eller ord som någon sagt till dig som liten. 
Kan ta ett exempel: När man var liten och ville ha något riktigt ordentligt så kunde man få höra att det var dyrt och att man inte kunde få det för det var för dyrt. En sån sak som man lätt säger till ett barn för att få slut på tjat om saker den vill ha. En sån sak kan göra att du inte känner att du är värd det som du vill ha. Och det kan sätta käppar i hjulet för dig när du använder LOA. En bra bok som jag använder och som är kanon med övningar är The Secret-Magin, av Rhonda Byrne. Där får man lära sig att ändra sitt tänk under 28 dagar med olika övningar varje dag. För en som vill testa detta med LOA börja med den och gör gärna övningarna jag har skrivit om. Som parkeringen, den är lätt och man kan dra in barnen i det. Haha jag vet när jag började använda den övningen så mina större barn tyckte den var fascinerande att oavsett hur mycket bilar det var på parkeringen så fick jag alltid en bra plats just där jag ville ha. 
Varför? Jo dör jag såg mig själv stå där när jag handlat klart och det var nära och bra så jag kunde lasta in barn och varor lätt.
Nej dags o sätta degen så barnen kan få lite färskt bröd till frukosten hihi
Ha en fin dag och le mot världen, ser du någon utan ett leende så ge de ett av dina. 
PUSS o KRAM
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0