Rolig em/kväll på jobbet.

Hemma igen efter en ganska rolig kväll på jobbet, det är skönt att jobba med människor som är likasinnade och då funkar det hur bra som helst och brukarna blir mer glada och harmoniska och vågar prata och fråga om saker. 
Jag tror att man behöver byta arbetsplats med jämna mellanrum så man inte blir "hemmablind", något som är väldigt lätt när man jobbar på samma ställe med samma uppgifter under en lååång tid. Man blir åh hur ska man säga det... Man får som typ lite tunnelseende och missar kanske viktiga signaler, eller när något utöver det vanliga händer (vilket det gör när man arbetar med andra människor) då blir det kaos. 
Jag vet vi diskuterade det en del gånger när jag jobbade inom äldreomsorgen men inget hände och nej det kommer inte hända på andra ställen heller förrän de får en chef som inser detta.
Det är väl därför jag älskar att vara vikarie för då får jag inte detta tunnelseende.
Men jag känner mer o mer att jag har valt rätt och det sporrar mig lite och jag hoppas det kommer hålla ångan uppe när jag ska studera nu.
Jag har fått så många insikter idag och det är så roligt sen har jag lovat kolla på en film till nästa gång jag ska jobba, så vi kan diskutera den filmen sen. 
Men nu blir det lite soffhäng innan jag sluter de gröna.
Sov så gott o dröm sött sen när det blir!
PUSS o KRAM
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0