Positiva tankar.

Godmorgon trött idag men jag är uppe o kaffet är i koppen så snart ska jag nog vakna hihi
Idag blir det skola och sen hem o bara njuta av dagen. Men det är lång dag i dag. 
Något jag tänkt på är att varför kan man alltid tro på sånt som är negativt om andra men inte positiva saker? Jo jag försöker så något gott i alla men även jag kan ha svårt ibland.
Det är samma sak med nyheter, en tidning skulle aldrig göra en hel artikel om våldsbrott och våldtäckter skulle minska, men när det ökar om det är så med en procent så kan det skrivas flera artiklar om det? Men ja jag vet det är såna artiklar som folk vill läsa MEN varför? Jag vill gärna läsa om sånt som är bra också! 
Och jag tror inte jag är ensam! jag slutade kolla på nyheterna för några år sen för jag vart alltid så deprimerad när jag tittade, för det var bara negativa saker de pratade om! 
Jo då jag hänger med skapligt ändå vad som händer i världen, men jag väljer själv vart jag ska hämta info och jag slipper bli matad med en massa negativ energi som det ger när man får höra dåliga saker hela tiden.
Ungefär som när du har en person i din närhet som bara pratar om negativa saker till slut orkar man inte längre för din energi försvinner så fort du lyssnat en kort stund på den vännen! 
Nej jag tycker vi kan få en nyhetskanal som pratar om positiva nyheter för såna finns det massor av i världen! Men oftast får vi inte läsa om de! Så vad kan man göra själv? Ja varför inte vara glad och ge folk du möter ett leende. Det kan betyda massor för andra, mycket mer än du tror!
Lite mer kaffe o meditation så jag vaknar ordentligt blir det nu hihi
Ha en fin dag och se hur länge det kan gå idag utan att du klagar eller säger eller tänker något negativt, och skulle du säga något negativt så le och börja om igen så ska du se vilken förändring det kan göra!
PUSS o KRAM
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0