Njuta av stunden.

Godmorgon trött men kunde inte sova så vad gör man? Haha jo då har hunnit tända pannan, plockat ihop tvätt som ska ner o tvättas hihi blir en maskin innan resten lär vakna och nu njuter jag av lite kaffe och bara är i stunden. Det är skönt att jag har lärt mig att stanna upp och njuta av nuet. Många tycker att jo då vi kan slappna av och vila, men de gör egentligen inte det! Deras hjärna och kropp går på högvarv hela tiden för de är så vana vid det. Så även efter en ledighet så är de ej utvilade. Gör denna övning; stanna upp och känn hur du andas. In och ut några gånger. Var det svårt? Nej och du var i stunden. Det är inte så svårt men ändå så kan många inte göra det för hjärnan "babblar" hela tiden om allt möjligt. Men när du andas in och ut så försök att koncentrera dig på dina andetag och inte dina tankar! Ett enkelt sätt att börja och jag lovar när du gjort detta några gånger så lär du märka skillnaden i din kropp. Det kan vara där du hämtar ny energi inför olika saker du vill göra. Ta djupa andetag och andas ut långsamt, var medveten hela tiden om din andning. 
Berätta gärna hur det går, jag vet att jag får massor med energi när jag gör detta och jag gör det ofta. Beroende på vad jag ska göra under dagen. Du kan göra det vart som helst, och när som helst.
Idag blir det nog städning och plockning här hemma, har lust att börja plocka bort julen men nja den får nog va kvar lite till hihi barnen o även jag tycker det är lite mysigt med alla ljus tända och ja det är lite mysigt.
Men nu får det bli tvättstugan en stund o sen lite mer kaffe o meditation hihi
Ha en fin dag och var rädda om dig, du ska leva med dig själv i många år framåt så var din bästa vän och ta hand om dig.
PUSS o KRAM
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0