Längtar till våren.

Godmorgon trodde jag såg fel först när jag tittade på termometern, det va 0,2 plusgrader ute..... Haha ja det får gärna bli varmare nu o vår. Jag älskar våren när allt kommer till liv och spirar och gror. 
Jag ska fråga dottern om vi kan ta en helg o börja gå igenom alla barnkläder jag har så jag kan göra mig av med de som ska bort.
För nu ivår kommer det bli en stor rensning, men det är ju lite svårt då jag har ingen dragkrok på min bil men ja det får ta tid men det kommer funka. Större grejor kan man kanske få hjälp med att köra bort......
En liten rolig sak jag sett är att en del ser inte vad de själva gör och blir förvånade när folk reagerar på något de säger. Men skulle någon annan göra eller säga samma sak så då reagerar de... Undrar om det är så svårt att inse själv vad man gör eller om man bara struntar i det? Vid ett samtal häromdagen så försökte jag flera gånger förklara en sak men den andre lyssnade inte utan bara gick på o kritiserade och vart upprörd för att jag talade över huvud taget. SÅ till slut så var jag tvungen att fråga om personen lyssnade över huvud taget på vad jag sa? För det va väldigt kränkande ord jag fick höra. Jag sa även att nu är jag snäll och ringer och försöker vara trevlig men du bara är elak så fortsätter du så lägger jag på. Då som först började personen lyssna.... Det är inte första gången det händer. Och nej det är inte första personen heller.... MEN det var nog första gången jag inte tog åt mig, visst klart det känns när man blir kränkt  men jag vart inte arg o skrek tillbaka utan var lugn o sansad. Höjde inte ens rösten när jag pratade. Det var skönt efteråt när jag ändå fick respons på det jag sa, eftersom personen i andre änden lugnade ner sig.
Oftast är nog reaktionen att man går in i ett försvars läge men nja inte denna gång utan jag ville verkligen att personen skulle lyssna och ja det gjorde den och det var en skön känsla men det är svårt ibland att inte gå in i ett försvarsläge och själv skrika men det blir ju bara värre då...
Har ni märkt hur andra är mot andra o mot dig? Märker du hur du är mot andra?
Hur behandlar du dig själv? Lyssnar du på dig själv eller är du kritisk och negativ mot dig själv?
Jag vet att jag har börjat behandla mig själv lite bättre och blivit bättre på att lyssna på mig själv.... 
Nej nu är det dax att sparka igång dagen lite smått hihi
Ha en fin dag och var rädd om dig, du är den personen du ska leva med under resten av ditt liv, så bli vän med dig själv så blir det lättare!
PUSS o KRAM
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0