Kreativ.

Är så trött haha men väldigt nöjd med dagen, har hunnit tagit in ved, eldat, fikat hos stora dottern och tillagat älgkött med sås och potatis till barnens glädje. Har myst en massa med minstingen och varit ute med henne så hon fick åka pulka medans jag skottade undan snön som kommit och sen har jag passat på o målat lite, de är så roligt att se hur det växer fram med alla färgerna. Älskar det verkligen och ja man passar på när man har lust och inspiration. Men skulle vilja måla på duk igen och staffli haha ja vad ska man säga det är väl den kreativa sidan i mig som vaknar till lite. Men jaja det får bli när jag hittar mitt stora hus så jag kan ha en atelje i den och kunna stå och vara kreativ hur mycket som helst.
Vad gör du för att vara kreativ? Förut pysslade jag och barnen mycket men då vi har så litet så har vi inte något bra system så det kan stå tillgängligt så som det gjorde förut. Det kan jag sakna lite faktiskt och ja jag märker barnen saknar det med ibland.
Men men det får vi ta senare i vårat liv nu är det helt andra planer och ja jag vet de kommer bli helt underbara.
Intution eller magkänslan som den också kallas brukar man ofta nonchalera men oftast visar den sig vara rätt från början. En liten känsla som talar om att det är rätt eller fel men som man oftast bortser ifrån bara för att man vill inte gå emot strömmen eller för att någon annan säger att man har fel. Men vet du när man börjat lyssna på den där magkänslan och man går emot strömmen så brukar folk ändra sig, och säga ja visst du går alltid din väg och du har oftast rätt. MEN de vill ändå försöka ändra dig. Varför? Ja det kan va avundsjuka, för att DU vågar gå din egen väg. Det kan av att de är avundsjuka och vill du ska ha fel. Det finns många orsaker till varför andra vill se dig misslyckas och därför försöker de påverka dig så att du inte ska lyssna på din magkänsla. Om jag lyssnar på den? Ja ibland men jag börjar bli bättre och jag kan tala om en hemlighet att den har aldrig fel. När jag väl lyssnar och går på min magkänsla så blir det bra och ibland kan jag tycka det är tråkigt när den visar sig vara rätt med. Känner jag negativt inför en människa så har jag oftast rätt att den personen är inte bra, men sen blir man ju helt varm i kroppen när man möter en person som känns så rätt för någon och det verkligen funkar så perfekt mellan de. Då känns det så bra.
Men har jag stressigt runt mig så är den svår att känna/höra och då är det lätt det blir helt fel så testa att ta några djupa andetag först och sen känn efter. Känns det bra? Ja då går du på det, känns det helt fel? Ja då får man ändra på något så det känns bra igen. Lycka till!
Nej nu ska jag se om jag kan hitta några roliga bilder som jag lovat jag ska ta med mig till jobbet.
Ha en fortsatt trevlig kväll, Sov gott o dröm sött sen när det blir!
PUSS o KRAM
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0