Kall dag men otroligt fin.

Brrr idag har det varit kallt men otroligt vackert ute. Var tvungen att åka o handla lite på fm och det va jättehalt men helt ok att köra. Hihi sonen tyckte npg jag lekte lite men nja inte så mycket det va faktiskt halt där det slirade hihi
Hela världen utanför huset är helt vit och det är så fint, ser så orört och oskuldsfullt ut. 
Jag vill bo på landet, det är så fint och rofullt att bo nära naturen och djurlivet. Vi brukar ha några rådjur på tomten på hösten o vårkanten och ser fram emot att de kommer och hälsar på lite sen.
Barnen har gjort chokladbollar idag och de var så duktiga men jag förstår inte att det ska bli så smuligt på golvet haha hade pärlsocker överallt kändes det som. Så ja medans maten stog i ugnen så passade jag på att städa lite efter deras delikata jobb. Men de gjorde många så vi fyllde en burk och la undan till nästa helg när barnen ska komma hem o fira mig som fyller veckan efter sen.
De är så roliga och har börjat göra lite pyssel och smyger med det så jag inte ska se hihi spännande och roligt.
De är så gulliga emellanåt. 
Har ni tänkt på hur olika man reagerar på olika människor? Jag har tre barn bor hemma o jag försöker vara så rättvis och ge de samma uppmärksamhet och tid som jag kan. Men det är svårt när en aldrig blir nöjd. Oavsett vad man gör så ser den bara vad de andra får. Även om det är mindre tid och saker för ett mindre värde så får de andra något som denna inte får. Och skulle jag ge alla tre samma sak så är det inte bra heller. Det är jättesvårt i det läget då de andra två är nöjda och otroligt tacksamma för det de får eller den tiden de har med mig själva. Det är svårt vad man ska göra. För oavsett så lär inte denna bli nöjd.
Hur är du? Är du nöjd med det du har eller vill du ha mer? Ja visst man vill väl alltid ha mer, MEN är du missnöjd med det du har eller? Eller känner du att andra får allt de önskar sig men inte du? Vad tror du det beror på? Jag är nöjd med det jag har men skulle önska mig vissa saker på annorlunda sätt. O ja jag jobbar för att förändra min situation! Gör du? Inte, varför?  Varför tror du att det ska förändras om du inte gör något åt situationen? Ja det kan man ju fråga sig! Men den frågan kan vi ta upp en annan dag hihi
Nu ska jag nog sätta mig i soffan o kika lite på tv och bara slappa hihi
Ha en fortsatt fin kväll, Sov gott o dröm sött sen när det blir!
PUSS o KRAM
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0