Hur behandlar du andra runt dig?

Godmorgon ny vecka och idag blir det lite jobb med de bästa hihi ska bli skönt att jobba med bra personal och slippa bli påhoppad som jag vart sist. Jo jag vet varför hon gjorde det och det var på grund av ren avundsjuka men ändå vuxna människor ska inte göra så.
Har du någon gång behandlat någon illa? Vad gjorde du då? Vad hade du tyckt om det var dig personen behandlade så illa som du gjorde? Har någon behandlat dig illa? Vad gjorde den?
Jag anser att det är aldrig ok att kränka någon annan oavsett orsak. Men många har en viss personlighet så när de försöker skämta så gör de det på ett sånt sätt så man kan ta illa vid sig och säger man det så ja oftast ber de om ursäkt men jag har även varit med om att få ett skratt tillbaka och sen har personen vänt det till sin egen fördel. Men tänk hur du skulle reagerat om någon sa något elakt till dig och sen skrattat när du säger att det va inte en snäll sak att säga. Jag brukar tänka på hur JAG skulle reagera om någon gjorde det mot mig som jag gör mot andra! Och det har fått mig att förändra mitt sätt många gånger mot andra. Men sen finns det dessa som ska utnyttja andra och ja dessa säger jag ifrån till på ett snällt sätt men funkar inte det så får man säga det rent ut och vara ärlig. Ja inte på ett elakt sätt men ärlig ska man vara.
Tänker du på hur du behandlar andra? Skulle du gilla ditt sätt mot dig själv? Om bara för idag du ska tänka på hur du behandlar andra och om du själv skulle gilla det! Det är väldigt nyttigt och ja du kommer nog bli förvånad hur olika du behandlar olika människor. 
Ha en bra dag och tänk på hur du behandlar andra men framför allt hur du behandlar dig själv!
PUSS o KRAM
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0