Ensam hemma

Godmorgon kändes lite onstigt att vakna o vara helt själv hemma... Hur ofta händer det liksom? Haha är man mamma så är man aldrig själv.... Men nu vart det som så att minstingen sov kvar hos storasyster då jag slutade så sent i går kväll. Att de andra barnen sover borta händer men då brukar jag alltid ha minstingen hemma.
Men ska hämta henne sen så ordningen blir återställd hihi
Idag blir det en lugn dag med hemmapyssel o kolla igenom lite bilder då jag lovade en brukare att ta med några. Haha det har smittat av sig på jobbet att rita så det är kul när de får det intresset.
Sen blir det ju lite extra roligt när någon som pratar om mindfulness kommer till jobbet och föreläser och sen säger att det är kanonbra att måla för då går man in i ett mediativt tillstånd och kan koppla av.
Jag har fått höra det några gånger och ja jag blir glad över det då.
Det är alltid roligt att lära ut saker till andra och man blir glad när man får respons o de tackar för att jag visat de denna hobby.
Och ja jag tycker det är jätteskönt att sätta sig o måla lite men tyvärr har jag den senaste tiden inte gjort det även om jag skulle behöva varva ner lite så idag har jag bestämt att lilla fröken o jag ska måla lite.
Men nu blir det lite meditation och kaffe så jag vaknar ordentligt hihi
Ha en fin dag och gör något du blir glad över!
PUSS o KRAM
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0