Blir knappt förvånad längre....

Idag är jag trött men har hunnit gjort det jag hade planerat så ja jag får väl var nöjd helt enkelt! Skolan var lugn o det gick bra. Shoppingen gick bra men lilla plutten va trött o vart ilsken att han satt upp i bilstolen haha men ja han sov i mammas famn medan vi handlade. 
Men jag slutar inte förvånas över att människor ska utnyttja andra, och särkilt de som är svagare och inte vågar säga ifrån! Jag tycker att vuxna människor ska väl kunna behandla andra vuxna med respekt? Man ska inte trycka ner andra för att må bra själv. Man ska inte manipulera andra! Men ändå förekommer sånt överallt i samhället! VARFÖR? Och skulle en person som blir nertryckt protestera så är den dum och visar ingen respekt enligt de som trycker ner. Men jag anser att de som trycker ner eller utnyttjar andra är de som inte visar respekt! 
Eller är man så osäker på sig själv så man måste trycka ner andra för att känna sig stark o stor? 
Tänk om man kunde ha en spegel som visade alla hur de egentligen är! Jag tror många väljer att inte se hur de är mot andra själva, utan allt dåligt som händer de beskyller de andra för..... 
Många skulle nog behöva se hur de är själva innan de uttalar sig i vissa frågor! Jag är inget helgon jag gör fel och misstag i mängder MEN jag försöker visa resekt till andra oavsett hur deras situation är och oavsett vem de är. Men man märker fort vem som utnyttjar andra och skulle man säga det så får man en massa påhopp om olika saker..... För personen vägrar erkänna ens för sig själv att den är den som utnyttjar andra!
Det är tråkigt men alltför vanligt.....
Nej nu ska jag kura ihop mig i soffan och bara mysa lite.
Ha en fortsatt fin kväll, Sov gott o dröm sött sen när det blir!
PUSS o KRAM
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0