Jobba i sommar.

Godmorgon är så glad och tacksam för mina arbetskollegor, och igår upptäckte jag att det är fler som börjat reagera på hur en av kollegerna beter sig på jobbet. Så skönt för då innebär det att jag har inte överreagerat. Jag vet att alla inte passar i vårdyrken MEN denna person passar men skulle nog behöva byta lite miljö för att få lite nytänk eller bara se andra situationer. Där är jag väldigt lyckligt lottad att jag har fått prova på många olika situationer i olika miljöer när jag varit vikarie inom äldreomsorgen för då är man ju aldrig kvar länge på samma plats.
Och ja man måste tänka utanför lådan ibland när man jobbar med människor och ta en dag i taget och inte planera för en hel vecka. 
Jag har i alla fall talat om att jag kan jobba hela sommaren och det ser jag fram emot, sen har jag ju lite tider inplanerade redan och jag vet att det kommer att komma fler.
Dags för lite meditation och sen frukost innan mellantjejen kommer in så jag kan köra henne till skolan.
Ha en härlig dag och ge någon en kram idag, men glöm inte ge dig själv två!
PUSS o KRAM
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0