Vintertid!

Godmorgon lilla skruttan vakna 5 och tyckte vi skulle gå upp haha och innan jag fatta att vi ställt om till vintertid så trodde jag hon var helt galen hihi men ja vi klev upp vid halv 6 så hon vart nöjd ändå!
Men nu när hon fått upp mig o ätit lite så vad gör hon då? Haha jo då hon gick in o la sig igen och ligger o kollar lite på min surfplatta (petson o findus är populära nu).
Ja vad ska man säga hihi lilla älskade ungen.
Jag blir lite fundersam på folk ibland, OM man vill något varför säger man inte det då? Varför ska man gå som katten kring het gröt och tycka att jag har ju antytt lite så den personen MÅSTE fatta vad jag vill!! MEN vet ni det är så här missförstånd byggs upp! Vi är inte tankeläsare, även om det skulle vara kul ibland, så NEJ vi är inte tankeläsare! Vill du något SÄG det!! Vad kan va så hemskt att man inte vågar säga det rent ut? Är man rädd för att bli sårad? Eller är man orolig att man inte ska bli godkänd? Jag vet inte men vet du vad som är värre?! Att inte få veta och att inte våga ställa den där frågan! Det värsta som kan hända är väl att man får ett nej! MEN oavsett så får man veta o behöver inte gå o fundera, den tiden kan man ju faktiskt göra något roligare med! MEN jag tror en del verkligen inte vill UTAN de vill må dåligt o gå o fundera! Och tänka hur skulle det bli om jag gjorde si eller så, eller vad skulle hända om jag får det svaret eller...... JA ni fattar vad jag menar. En del vill bara ha sympatier för då blir de SEDDA o får uppmärksamhet! Ganska tragiskt egentligen... Måste man prata illa om någon annan för att folk ska tycka synd om dig så du kan få bli sedd och få lite uppmärksamhet.... 
Ja det är väl tur det finns olika människor o ärligt talat såna människor som söker sån uppmärksamhet orkar inte jag ha i mitt liv! Varför sitta o lyssna på en människa när den pratar illa om någon du känner bara för att DU ska tycka synd sen om personen som pratar! Nästa gång fråga om personen som talar har pratat med personen och verkligen sagt allt den säger till dig! till den personen den pratar om! 
Många gånger har den tyvärr inte det.....
Nej nog om detta!
Idag ska jag träffa min lillasyster o hennes två små, vi ska fira lite födelsedagar och barnen ska få umgås lite.
Ser fram emot det lite faktiskt!
Sen ska jag börja kolla lite mer på hus som jag kanske kan få hyra eller någon lägenhet men det låter inte särkilt lockande haha konstaterade att ingen av mina tre små har bott i lägenhet utan bara i hus! Så länge sen är det jag bodde i lägenhet.
Men ja jag ska börja rensa lite med så vi kan få iväg en del till second hand.
Och barnen ska få en del saker med, äldsta har ju näst intill inget så där kan han behöva lite av varje!
Ska bli skönt att få rensa ut så man slipper släp på en massa onödigt när man ska flytta!
Ha en fin dag och ser du någon utan ett leende ge de ett av dina! 
PUSS o KRAM
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0