Ta någon för given.

Godmorgon ny vecka med nya utmaningar! Idag var det segt att kliva upp, kanske beror det på att skruttan legat i min säng så man inte sovit ordentligt! Men jag får väl ta en stund o vila sen så jag orkar med dagen.
Men nu lite kaffe o meditation så jag piggnar till lite.
Kom att tänka på en sak i går, om en människa alltid är snäll mot dig o hjälper dig, med andra ord så du tar för givet att den personen alltid ska finnas där o hjälpa dig. OM du då inte visar att du är tacksam för all hjälp eller att peronen slutar hjälpa dig av någon anledning. Hur reagerar du då? De flesta blir arga o irriterade! MEN de tar sällan reda på orsaken till varför personen slutar hjälpa till. När tackade du senast någon för att den hjälpte dig? Eller när hörde DU av dig sist till den som alltid lyssnar, den du alltid vänder dig till när du behöver prata?
Jag vet att jag kan ha lite svårt att säga till personer att jag är tacksam för att de finns där o hjälper mig eller lyssnar på mig när jag behöver det!
Jag vet att jag kan med tröttna på att alltid finnas där o lyssna när andra behöver det... Men man blir glad när någon säger tack eller gör något tillbaka. Det där att bli tagen för given är en väldigt tråkig känsla, och man kanske skulle fundera vilka man tar för givet och börja tala om för de att man är tacksamma för att de finns i ens liv och att de alltid finns där o lyssnar eller hjälper till på olika sätt. 
Men nu lite mer kaffe så jag vaknar o kan sparka igång dagen lite smått!
Ha en fin dag o var rädda om varandra! 
PUSS o KRAM
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0