Hur gör du?

Godmorgon äntligen fredag eller vad säger ni? Idag ska det bli shopping med de stora barnen o sen i helgen ska jag vara på praktiken. Ska bli roligt o se hur en helg kan vara där då det kan va mindre brukare med.
Mina barn kommer bli helt galna idag haha vi har fått lite snö! Det är så fint, ligger som ett vitt täcke över marken.
Så skönt att jag har fått däcken bytt redan. Vet ni ibland så undrar jag om vissa inte tänker på hur de behandlar andra? Jo jag menar när du mår dåligt visst de nära runt dig märker sånt men behandlar du de illa då? Genom att säga elaka saker eller genom att säga saker som är nervärderande? 
Jag försöker att inte såra andra o jag vet att skulle jag må dåligt så drar jag mig undan o vill gärna inte träffa folk, men det är ju inte alltid det går. MEN Jag försöker alltid va trevlig. oavsett hur jag mår, mot andra. 
Det är så här att jag har en ganska nära som mår dåligt o så fort vi syns så får jag höra en massa nervärderande saker om både mig o barnen eller också rena elaka ord som verkligen sårar. Det är svårt när man lever nära och nej det spelar ingen roll vad man säger för det lyssnar denna person inte på.
Men det får mig att fundera på om det är medvetet för att själv må lite bättre eller om det är omedvetet. Oavsett så är det ju inte ok, men.....
Nästa gång du mår dåligt tänk på hur du är mot andra! Hur vill du andra ska va mot dig? Ibland är det svårt....
Jag vet ett ex till mig sa en gång att ur hans synpunkt så sa han mig bara sanningen när han sa elaka saker! Sanningen? När han vart sur o inträngd i ett hörn o jag frågade lite snyggt om vi kunde göra något annat en helg än att bara sitta o supa... Jo då jag vet varför det inte vart något annat på helgerna MEN då kunde det komma sårande o elaka ord därifrån.... Kan tillägga att jag hellre går på bio med barnen eller umgås med vänner o gör något roligt än att sitter hemma med honom o dricker varje fredag o lördag... Men det är sån jag är som människa o NEJ jag är ingen nykterist, jag kan dricka jag med men inte varje helg o både fredag o lördag.
Nej idag tycker jag vi ska vara snälla o omtänksamma. Kanske något alla skulle tänka på? Lite hur vi är mot våra medmänniskor! Tänk om vi kan förändra världen lite då? Gå ut idag och tänk på hur du behandlar andra!
Nu ska jag njuta lite av kaffe o meditation innan jag sparkar igång dagen lite smått.
Ha en fin dag och gör någon glad idag, MEN glöm inte dig själv!
PUSS o KRAM
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0