Febrig dotter!

Usch vad det känns i mitt mamma hjärta när barnen är sjuka. Nu är liten skrutta febrig o har varit hela dagen till o från men inte så hög men ändå feber. Vissa stunder har hon varit ganska pigg o orkat gjort lite hyss men annars så har hon hållit sig väldigt lugn.
Jag hoppas hon kan bli feberfri så hon kan få gå till dagis o göra av med energi som hon verkar ha i överflöd emellanåt hihi men nu sover hon lugn o mellantjejen sover med, bara lilla junior o jag kvar vakna. Men jag känner mig helt slut så det blir en tidig kväll o sen ligga o lyssna på regnet som smattrar på fönstret. Det låter så mysigt!
En vän la ut en artikel i dag som jag tog till mig lite, den handlade om curlande föräldrar men VEM tänker på alla de barn som inte har curlande föräldrar? Som kanske måste agera förälder till sina syskon för att deras egna föräldrar inte kan/orkar/vill för att de har egna problem som gör att de inte kan fungera som förälder. Vem tänker på dessa barn som får växa upp alldeles för tidigt i en tuff värld som ingen curlat för, ingen som sett eller gett beröm till.... Vem tänker på dessa barn som far illa under alla lov då föräldrarna kanske bråkar, dricker eller jobbar. Usch jag blir så ledsen när jag läser att allt ska vara de curlade barnens fel att si o så är idag! MEN vet ni jag önskar alla barn fick bli curlade om så bara för en dag eller en vecka. Jag skulle önska att bara för en jul alla barn fick uppleva en julafton då de kan känna sig trygga, bli mätta och få några julklappar. Utan vuxna som dricker sig fulla eller bråkar med varandra! Tänk om allt jag önskar kunde inträffa! Men det är ju det där att ALLA måste dra sitt strå till stacken.... 
Tänk på att DITT beteende ses av andra o de små gör inte som vi säger utan som vi gör!
Nej nu har jag varit klok så det räcker för idag, nu blir det soffan en stund o hämta krafter så jag orkar med morgondagen!
Ha en fortsatt fin kväll, Sov gott o dröm sött sen när det blir!
PUSS o KRAM
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0