Måndag morgon!

Godmorgon känner mig trött o lite sliten idag, lilla skruttan vakna i natt och kröp upp o la sig i min säng. Även om hon är liten så kan hon ta stoooor plats hihi sen vart det ganska sent i går. Prata med en vän till runt halv 12 sen kunde jag inte slita mig från sista snutten av filmen så lite får jag nog skylla mig själv att jag är trött. Men kaffe och solen som skiner hjälper mig vakna ganska mycket. Denna vecka är lite kortare då mina barn "bara" går måndag och tisdag i skolan sen är de lediga. Ja jag går samma i skolan denna vecka men lär nog jobba lite sen. Ska försöka hinna ikapp lite med en del skolarbeten som jag halkat efter med, och jag hoppas jag kan hinna med det denna vecka. Tänk vad lite kaffe, sol och positiva tankar kan göra en måndag morgon. Det finns ett talesätt som säger "Du får det du tänker" och jag håller på mycket med LOA (Lagen Om Attraktion) där det handlar om just ditt sätt att tänka. Om vi säger så här: Du vaknar och tänker direkt "Nej usch solen skiner in genom mina skitiga fönster, det är måndag och jag vill inte jobba"..... Då känns det väldigt jobbigt att gå upp, vakna och vara trevlig... MEN om du tänker så här: Åh solen skiner så fint, har en ny vecka helt orörd framför mig och jag kan göra vad jag vill, ska bli härligt att möta jobbarkompisarna" Visst känns det lite lättare då? Det har tagit mig ganska lång tid att förändra mina tankar, men jag mår så mycket bättre och jag vet att jag kan påverka min situation helt själv, bara jag vågar! Men nog om det nu :) Dags för lite mer kaffe innan det är dax att väcka barnen. Ha en underbar dag och le mot världen vem vet den kan le tillbaka ;) PUSS o KRAM 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0