Lagen om attraktion.

Haft en ganska bra dag men värken ville inte riktigt släppa sitt grepp så jag får snällt vara hemme en natt till o kurera mig. Sen får det vara bra då ska jag iväg och jobba! 
Har haft en dag med en del tankar och reflektioner och ja jag kan nog ärligt säga att jag är nöjd med mitt liv och jag vet att mycket bättre kommer det att bli. Hur jag vet det? Ja kalla det en känsla eller LOA (LagenOmAttraktion). Jag vet jag har nämnt den förut och den är verkligen fantastisk när man börjar förstå den och den är ännu bättre när man kan börja använda den. DÄR är jag nu, jag förstår den till fullo men har lite svårt att använda den inom vissa områden i mitt liv. Inom vissa områden ja där funkar det att utöva LOA både i tanke och praktiken! Det är ju det som är problemet att man måste ändra sitt tänk när det gäller saker för att få det man vill! Ni kan gärna söka på youtube efter LOA men börja gärna med Bob Proctor, han är helt fenomenal! Även filmen och boken "The Secret" tar upp detta och boken "Attraktionslagen" av Ester och Jerry Hicks. Jag har läst och sett filmen men ändå inte fått till det ordentligt men jag vet att jag är på god väg. Har ju lyckats manifestera stora saker som ett hus förut! Så då kan jag väl göra det igen? Eller en ny bil? Ja det ska jag kunna om det är det jag vill. På youtube klippet med Bob Proctor så tar han upp att vi är ganska programerade hur vi ska tänka redan när vi föds. Han gav ett exempel där han och en vän stog och diskuterade om någon rotfrukt där Bob åt roten o vännen åt Det gröna ovanpå. Det har de alltid gjort men VEM bestämde att det skulle vara så? Ja antagligen får man gå många generationer bakåt för att hitta den personen. Så många saker som du tänker när det gäller arbete eller pengar är kanske inte DINA tankar utan dina inlärda tankar från dina förfäder som dina föräldrar fört över till dig! Såna tankar är lite svårare att ändra på då de sitter lite djupare för det kan vara sånt du fått hört sen du var nyfödd! MEN det går men tar lite tid! 
Så jag tar en dag i taget och en tanke i taget så ska jag lyckas!
Tänkte göra en liten övning med barnen ikväll, eller för de blir det som en lek! Testa ni med!
De ska säga 10 saker de är tacksamma för som har hänt eller som de har fått, 10 saker de får eller har nu och sen 10 saker de vill ha eller vara med om. Alltså 10 saker var som de är tacksamma om från det 1. Förflutna, 2. Nutiden och 3. Framtiden!
Tror de kommer gilla det, ska i alla fall bli väldigt intressant att se vad de kommer säga!
Ha en trevlig kväll. Sov gott när det blir!
PUSS o KRAM
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0