Lyx!

Wow vad härligt det är att sluta tidigt en fredag och ha en hel ledig helg framför sig hihi Skulle definitivt kunna lära mig leva med såna dagar! Var iväg och handlade lite innan jag åkte hem. Och det var så härligt när barnen kom mot mig när jag kom hem och bara ville kramas och prata... Jag känner mer och mer att jag väljer rätt väg i mitt liv! Det var verkligen dags att ändra bana i mitt yrke och jag har haft en otroligt tur att jag hamna just där jag hamna! Jag är så att säga på rätt plats vid rätt tillfälle i mitt liv! Och jag älskar det hihi och jag verkar vara uppskattad för brukarna och en del i personalen frågar när jag ska komma nästa gång och de säger alltid snälla saker, som att det är trevligt att se mig och att de tycker om när jag är där... Även om de inte skulle mena det mer än just den stunden de säger det så blir jag varm i kroppen! Jag älskar att arbeta med människor och här ser jag att jag kan hjälpa och att jag får en bra respons.... Det är kanon!
Hela eftermiddagen här hemma har jag myst med minstingen och lilla junior, ja han var med en stund i alla fall. Medans mellantjejen hade fullt upp med kompisar och hästar, o då är inte mamma ett dugg intressant haha ja jag har börjat vänja mig att hästarna kommer före mig numera....
Stora junior vart nog bara glad att han slapp vara barnvakt haha 
Lilla fröken och jag var in till mina föräldrar och prata lite och fika lite med bullarna mina småtjejer bakat! Mmm de var riktigt goda och de är duktiga mina flickor. Ja lite hjälp hade de fått men goda var bullarna hihi, vi har ritat lite idag med haha förvånande?? Hmm nej inte direkt men det är ju så rogivande att sitta och se hur bilden blir när man färglägger! Ska se om jag vågar lägga upp någon bild någon gång hihi 
Lite Hello Kitty film har vi också hunnit med innan tröttmassan somna och mamma fick lite egentid... Ja sånt kan behövas ibland med och det är inte lätt när man har barnen hela tiden, men oftast lyckas jag hitta nån liten stund då jag kan koppla av eller meditera en stund utan att bli avbruten.
Men nu ska jag nog ta en dejt med tvsoffan har inte blivit så mycket av den varan då jag haft en bok som jag ville läsa ut, men nu har jag ingen så jag får fundera ut lite vad jag ska börja med för bok denna gång! 
Ha en fortsatt trevlig kväll, Sov gott sen när det blir!
PUSS o KRAM
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0