Tacksam o rik.

Varit riktigt effektiv idag. Hämtat lilla skruttan, handlat och hem o börja baka. Så nu efter att vi bakat lussekatter, lingonkaka, syltkakor, schackrutor och vaniljhorn så är det ganska skönt att krypa upp i soffan en stund haha
Fick hjälp av barnen att fixa maten, pizza. En rulla ut degen från pizzakittet, o bredde ut tomatsåsen. Nästa la på skinkan o den tredje la på osten, sen grädda jag. Det är teamwork.
Får se vad det ska bli imorgon för något vi ska baka. Pepparkakor vet jag för det har vi redan deg till.
Men jag har konstaterat en sak i alla fall o det är att jag har köpstopp när det gäller vissa saker haha får knappt in något mer i skafferiet..... Men bakar vi mer i morgon så försvinner en del så då måste ju köpstoppet upphöra hihi
Jaja det där löser sig så småningom.
Det blåser o viner utanför men jag är tacksam att jag har ström kvar o även rinnande vatten, hoppas de som inte är så lyckligt lottade får tillbaka sin el snart. Jag har ett hem även om det inte är så varmt alla gånger men det är tak över huvudet och vi har det torrt. Skulle vi frysa har vi kläder att ta på oss o en filt att linda om oss eller täcke att krypa ner under. Mat på bordet som fyller våra magar så vi slipper gå hungriga, dryck så vi slipper gå törstiga. Jag har en familj att älska o som älskar mig tillbaka, även om vi kan vara osams ibland.
Med andra ord så är jag nog väldigt rik! 
Börjar man tänka efter så har man massor att vara tacksam för!
Jag vaknade i morse och kunde kliva upp ur sängen själv. Jag kunde koka mig en kopp kaffe och njuta av tända ljus och fina adventsstjärnor eller adventsstakar som lyste så fint. Jag kunde sitta inna och titta på hur regnet smattrade på fönsterrutan. Nu i kväll kunde jag njuta av tända ljus och lite godnattsagor när minstingen skulle somna. 
Ska jag räkna upp allt jag är tacksam för så kan jag nog hålla på hela natten hihi
Men nu tänker jag njuta av lite tv.
Ha en fortsatt trevlig kväll, Sov gott o dröm sött sen när det blir!
PUSS o KRAM
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0