Sovmorgon.

Godmorgon fick lite sovmorgon idag hihi det va ganska skönt, inte ofta det händer men när det händer så blir man glatt överraskad.
Andra advent i dag o snön lyser med sin frånvaro. 
Andras sinnesstämning kan lätt smittas tyvärr... Möter du någon som är på dåligt humör o som bara öser ur sig en massa negativa saker så blir du mer nedstämd. Möter du någon som är glad o som sprudlar av energi så blir du gladare. Vad kan det bero på egentligen? Jag har min egen teori men inget jag går in på här. Men vissa människor undviker jag helst för de sprider så mycket negativ energi runt sig. Allra helst vill jag ha männsikor runt mig som är glada och har en positiv o bra energi för då blir man likadan och sprider bra energi vidare! Sånt gillar jag för allt detta ger lite som ringar på vattnet. 
Tänk dig, Du kommer till jobbet o möts av en kollega som mår dåligt och som är väldigt stressad. Eller du kommer till jobbet o möts av en kollega som skrattar o mår bra. Vilket av dessa två skulle du må bäst av? Ja precis. Men alla kan inte ändra sitt negativa sätt, de vill inte må bra de vill inte vara glada de vet inte hur det känns att må bra o vara glad. För de har fastnat i ett negativt ekorrhjul. Har en nära mig som är så o det är jättejobbigt att bara prata i telefon för man blir automatiskt på dåligt humör, även om man inte vill. Inte lätt att sluta umgås heller även om man vill........
Nej idag ska vi baka lite mer och tvätta också har jag tänkt. Sen har jag lejt bort intagning av veden idag!
Ska bara mysa o gotta oss en massa haha sen får vi se hur mycket vi orkar med av allt vi tänkt oss, men jag är ändå nöjd med gårdagen då vi hann med allt som vi planerade.
Ha en fin advent och sprid lite glädje o ser du någon utan ett leende, ge de ett av dina!
PUSS o KRAM
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0