Snö. Äntligen!

Haft en mysig och härlig dag. Tagit in ved, busat lite med tjejerna ute och sen njutit av lite thé när vi kom in och sen tittat hur det snöat hela eftermiddagen. Lagat mat och sen haft film mys med barnen. Tvättat tre maskiner och tagit reda på rentvätt. Ibland hinner man mycket. Har eldat hela dagen men inte fått upp tankarna så det är lite tråkigt men ja det blir mer eldat i morgon.... 
Människor förundrar mig ganska mycket ibland. Hur mycket de kan hata varandra och vilja skada varandra, genom att prata illa eller göra saker som förstör för andra. Så länge som de får sin egen vilja igenom. Och det som är mest tråkigt är att de tror att ingen ska få reda på vad de sagt eller gjort. Men förstår man inte att folk pratar med varandra? Varför måste man utöva makt och skada andra för? Mår man bättre av det? Sover man bättre av det? Nej jag tror inte det. Gör man det för att få spänning i sitt liv? Jag vet inte ärligt talat. Bryr man sig om vem man skadar? Nej det skulle jag inte tro. 
MEN det finns en sak jag vet, o det är att när man behandlar andra illa så blir man ganska ensam till slut. Ingen vill umgås med någon som behandlar en illa. Jag kan faktiskt tycka synd om såna människor som behandlar andra illa och sen tror att det är ok. Men det är aldrig ok att behandla andra illa. 
Men vissa kommer nog aldrig lära sig det tyvärr!
Tänk om vi hade en värld där alla vart behandlade på ett bra sätt och med kärlek, det vore väl underbart!
Det tänker jag ta med mig in i drömmarnas värld.
Sov så gott o dröm sött sen när det blir!
PUSS o KRAM
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0