Skapa minnen.

Godmorgon så här ska det livet vara, vakna utan klockor som ringer och kroppen själv ska bestämma när man ska vakna och gå upp. Så härligt. Är väldigt tacksam att jag har möjlighet att vara hemma och ha jullov precis som barnen. KOmmer själv ihåg hur tråkigt det va när man va mindre och båda föräldrarna jobbade och syskonen var på dagis eller fritids. Vart långa dagar ensam, men jag har för mig att min pappa kunde få vara ledig i mellandagarna och då fick man ju lite sällskap i alla fall. Jag hoppas mina barn kommer minnas att jag varit delaktig och umgåtts mycket med de nu när de växer upp.
Jag vet att jag har många minnen från min barndom men alla är kanske inte så bra. Jag har minnen med pappa saker vi gjort men jag har inte så många minnen av en närvarande mamma. Hon har funnits där men ändå inte. Och jag vill att mina barn ska minnas att jag varit där och funnits där för de. Så vad ni än gör gå ut och skapa minnen med era nära och kära! Det kommer de tacka er för en vacker dag.
Jag vet att min syster och jag pratade om det här med minnen och att hon med inte kommer ihåg en närvarande mamma. Som sagt hon har funnits där men ändå inte varit närvarande. Jag undrar varför egentligen? Men ja det är nog en fråga jag aldrig kommer få svar på. 
Måste säga jag är ganska stolt över min far, han har slutat röka. Varit storrökare i säkert 50 år och sen sluta han helt av någon orsak. Jag är så glad för hans skull. Trodde det skulle hända tidigare när han fick sin "smäll" med hjärtat men nej det tog några år innan han tog det beslutet. Och jag är stolt över honom!
Det har jag talat om för honom med och jag tror han vart lite glad. 
Nej dags för påfyllning av kaffe o sen njuta lite medans resten av familjen sover.
Ha en fin dag och ge någon en kram, men glöm inte dig själv!
PUSS o KRAM
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0