Sista dagen.

Godmorgon fredag och helgen är på ingång, sista dagen på praktiken. Jösses vad tiden går fort ibland. För 4 veckor sedan så tyckte jag det va lång tid men de har bara rusat förbi och jo då jag har lärt mig en del här med och det är något jag är tacksam för och tar med mig i bagaget till framtiden. Finns en del jag skulle vilja förändra men även massor som jag anser att man kan bevara o göra på exakt samma sätt hela tiden.
Fick reda på igår att det är många som ska byta plats av de som jobbar och det är lite tråkigt men ja ibland behövs väl det med antar jag.
Men ibland undrar jag om det inte är att försöka sopa undan problemen.... MEN det är bara MIN åsikt. Varför inte ge personalen mer utbildning för just dessa diagnoser och just denna problematik som finns på ett sepciellt boende så personalen kan vara kvar? Det blir ju så mycket nya ansikten för de boendena och det kan vara en del av deras problematik att de har svårt för nya saker och blir mer stökiga då.
Ja det kan faktiskt funka bra för alla inblandade, men det är ju tyvärr inte jag som ska bestämma det.
Men idag är min sista praktikdag och det känns både roligt men vemodigt för jag kommer sakna dessa små unika personligheterna.Ska ner nästa vecka och lämna nycklar och kort för dörren och tänkte kolla med de då samtidigt om man kan få en ev chans att bli vikarie. Hoppas det och det verkar som jag är uppskattad på denna plats jag varit nu.
Men nu får det bli lite mer kaffe o sen meditation så jag kan börja dagen lite smått.
Ha en fin dag och gör något du blir glad av. Något du mår bra av!
PUSS o KRAM
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0