Näst sista dagen på detta år!

Godmorgon ledig men vaknar tidigt haha som vanligt men har kunnat sova bra hela natten så det är skönt. Idag blir det lite handling och sen bara mysa en massa. 
Antar att skruttarna ska vara ute och leka lite med hihi så det ska de få göra en stund.
Ska även göra en lite längre meditation idag har jag tänkt och jag kan tala om att den behövs. 
Lilla skrutt sover medans jag njuter av lite kaffe o lite ljuv musik. Åh vad jag har lust att åka till Ikea och handla lite haha en kollega satt i går och kollade och det fanns mycket jag skulle vilja ha men nää först ska jag hitta en ny bostad sen kan jag shoppa loss hihi
Sen vill jag ha besked från CSN om jag får mina bidrag till våren och nej jag ansökte bara om bidragen inga lån! Visst pengar behövs när man studerar MEN då jag har möjlighet att jobba lite extra så behövs inga lån och det känns underbart!
Idag fyller min brors äldrsta 9 år, så ett stort grattis till henne! Önskar bara de kunnat bo lite närmare men ja nu är det som det är och det kanske är lika bra det med.
Vet ni snart är det sista dagen på detta år! Vad har DU gjort som du är stolt över? Jag har avslutat mina undersköterskestudier med godkänt i alla ämnen! och jag har avslutat insiktsmeditationskursen med ett diplom i slutet! Jag har valt att ine jobba natt längre, vilket innebär att jag har mer tid med barnen! Något jag ikke ångrar, det var det bästa beslutet jag tagit på länge!
Visst det innebar att jag gick ner lite i lön MEN jag fick något annat som inte går att mäta i pengar! MER TID med barnen, det är ovärderligt!
Och det är något både jag och barnen uppskattar mer än alla saker man kan köpa för pengar!
Jag hoppas det är något de kommer minnas när de ser tillbaka på sitt liv en dag. 
Nej nu blir det lite mer kaffe o en kortare meditation så jag kan vakna ordentligt hihi
Ha en fin dag och gå ut och gör minnen med någon du tycker om, men glöm inte bort dig själv!
PUSS o KRAM
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0