Julaftons morgon.

Godmorgon nu är dagen här som alla barnen väntat på. Ligger några paket under granen redan som ska öppnas på morgonen. Sen har vi hmmm ett antal som ska in under granen. Haha förstår inte att varje år så ser granen stor o fin ut men på julafton när alla paket ligger där under så ser den så himla liten ut hihi
Körde lite bingolotto på uppesittarkvällen och mina grabbar hade tur den minsta vann en ny lott till nyår och den store vann 100:- kr så de var glada haha men vi andra var så trötta så vi orka inte spela sista så jag ska kolla sen på morgonen om det vart någon vinst på de andra. 
Idag blir det en mysdag hemma med nära o kära, precis som det ska vara på julafton.
Men mina tankar går även till de som är helt ensamma på julafton, finns de som är det både frivilligt och ofrivilligt, men jag hoppas de kan få lite julstämning med. 
Och i min familj kör vi en helt vit jul, precis som vanligt. 
Jag anser att julafton är barnens dag och då behöver jag inte dricka en massa alkohol. Vill jag göra det så har jag nyårsafton. 
Jag tror mina barn kommer minnas dessa jular som fina, för det är det enda jag minns från mina jular när jag va liten. Att mina föräldrar var nyktra och inte konstiga som en del kan bli när de dricker.
Men alla gör som de vill! 
Nej nu blir det lite meditation och kaffe så jag kan sparka igång dagen lite smått sen och börja göra "tomtegröten" så alla barnen får frukost när de vaknar hihi
Ha en riktigt fin dag och oavsett om du är själv eller med dina nära o kära, så vill jag önska dig EN RIKTIGT GOD JUL!
PUSS o KRAM
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0