Hemmamysdag.

Godmorgon idag blir det en lugn hemmadag med en massa mys bara och lite bus kanske också hihi vi inväntar snön som ska komma o jag längtar efter den lite så man kan vara ute och leka lite. Nu är det bara kallt o blåsigt haha o det är inte lika skönt att vara ute o leka då. 
Men en kamin hade varit perfekt en dag som denna. Det jag saknar är faktiskt att när jag jobbar så kan man få komma hem till en varm bostad och inte en kall och känna att det första du måste göra är att elda för kung o fosterland så ni slipper vakna av att ni fryser! 
Även om termometern visade på 17 grader i köket i morse så var det inte så farligt kallt ändå och det är skönt. 
Resten av familjen sover medans jag njuter av lite kaffe o meditation. Jag är så glad att jag valde att gå insiktsmeditation för den har gett mig ett inre lugn nu när jag lyssnar på skivan varje morgon och gör meditationsövningarna. 
Ska bli så intressant att se vad vi kommer lära oss på fortsättningskursen.
Och det ska bli intressant o se när vi hittar vårat nya hus som vi kan trivas och bo i en lång tid framöver. Och den ska ha en öppen spis/ kamin så jag får den där lilla mysfaktorn hihi och slippa elda varje dag för uppvärmning av vatten o värme i huset! Då kan jag hålla på med ved för att det är mysigt inte ett måste!
Få grilla korv med barnen och mysa när det stormar eller är kallt eller bara för att man vill!
Ja det ska bli spännande och se vad vi hittar för roligt.
Men nu blir det lite mer kaffe så man vaknar hihi
Ha en fin dag och gör något du blir glad av!
PUSS o KRAM
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0