Frosten ligger som ett vitt täcke.

Godmorgon brr lite kallt både inne o ute idag tror jag. Någon minusgrad och frosten ligger som ett litet vitt täcke över marken. Ganska fint tycker jag bara jag slipper frysa.
Idag ska jag hämta hem min lilla skrutta och sen ska vi mysa och bara vara idag. Tänkte ta upp ena skinkan jag köpt och göra i ordning den och tjuvstarta lite, det är ju såååå gott med en skinksmörgås. 
Och det passar ju då det är tredje advent i morgon och lucia.
Hur påverkar andra människor dig? Har du märkt att när du umgås med vissa så förändras ditt humör. Har jag glada och trevliga människor runt mig så blir jag en glad och trevlig person med. Har jag negativa människor runt mig, så blir jag mer nedstämd och blir fortare trött. 
Jag försöker undvika sådana människor, så jag slipper umgås med de. Men ibland är man tvungen. Har en släkting som suger energi ur en och man blir alltid nedstämd i dennes närhet. Försöker undvika att umgås för mycket men som sagt ibland måste man och det är inget roligt, när man vet att det påverkar en så mycket.
Det spelar ingen roll vad man pratar om det enda man får höra är negativa saker hela tiden.
Nej då är jag hellre med de som är positiva och glada. Jag är nog en person som oftast är glad och försöker sprida positiv energi runt mig. 
Nu får det bli lite mer kaffe o meditation innan jag sparkar igång dagen lite smått!
Ha en fin dag och var rädda om varandra!
PUSS o KRAM
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0