"Din önskan är min lag"

Godmorgon idag var det segt att gå upp hihi men onsdag redan o mitt i veckan. Blir skola idag o sen lite praktik.
Dagarna går fort snart gjort klart tredje veckan och har bara en vecka kvar men jag njuter o trivs verkligen. Så jag hoppas man kan få erbjudande om ett jobb där. 
Eller ett som är dagtid och kanske halvtid så jag ändå kan plugga lite. Det vore verkligen toppen o ha ett sånt!
Vet ni ibland tror jag faktiskt någon sitter där uppe o tittar på mig o sen säger "Din önskan är min lag" haha ja faktiskt för mycket av det jag önskar får jag in i mitt liv. Tänk efter vad du önskar och se om du har fått in det i ditt liv eller inte? Inte? Ja då önskar du på fel sätt! Alla områden har jag inte lyckats med MEN det kommer! 
Det finns en del kloka människor som säger att dina tankar styr ditt liv! Du skapar ditt liv med hjälp av dina tankar. Ja det kan vara så, varför inte? Många ansåg ju att Einstein var en tok när han kom ut med sin teori. 
Många av våra uppfattningar om saker är ett arv från våra föräldrar o förfäder. Jo men tänk efter! De värderingar och uppfattningar du har vart kommer de ifrån? Hade dina föräldrar samma o kanske deras med.
Jag vet att min far alltid varit bekymrad för mig för jag lever inte så som han lärt sig man ska leva! Jag går mina egna vägar och det är inget han är uppvuxen med. MEN vet ni jag lever mitt liv o ja jag mår kanonbra och njuter verkligen av MITT liv! För vet du en sak det är DITT liv som DU ska leva, ingen annan ska leva det åt dig! 
Vill du ha en förändring i ditt liv, ja då får du göra annorlunda för att kunna få in det i ditt liv. Saknar du kärlek? Jobb? eller något annat i ditt liv? Vad kan du göra för att få det du vill ha i ditt liv? Är det kärlek, ja då kanske du ska gå ut på ställen där det finns andra som söker kärlek? Jobb, ja då får man kolla vad som krävs för ett visst yrke, har du den kompetensen? Eller är det kanske dax att sätta sig i skolbänken?
Vet du det är bara DU som kan förändra DITT liv ingen annan!
Nu blir det lite mer kaffe o meditation så jag får lite mer energi.
Ha en fin dag och gör någon glad idag, men glöm inte dig själv!
PUSS o KRAM
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0